آخرین اخبار
کد مطلب: 73240
بازسازي عمليات دفاع مقدس در ?? استان/رژه نيروهاي مسلح در مرقد امام(ره) ا
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1223

به گزارش  سلام لردگان به نقل از خبرنگار سياسي شبستان، سردار سرتيپ دوم پاسدار احمد حق طلب، دبير ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در نشستي با حضور خبرنگاران درخصوص برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين در ايام هفته دفاع مقدس گفت: در طول اين ايام هر روز به يک نام معين شده است که همانند سالهاي گذشته يک موضوع در طول هر يک از ايام هفته دفاع مقدس برجسته خواهد شد.

وي نام روز جمعه 31 شهريور را که رژه نيروهاي مسلح و نقش نيروهاي مسلح در اقتدار و توانمندي جمهوري اسلامي در آن برگزار مي شود را روز بصيرت، شجاعت و ولايت اعلام کرد و در ادامه گفت: روز شنبه اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد به عنوان روز دانش آموزان، نوآوران دانشجويان و دانشمندان تعيين شده همچنين يکشنبه دوم مهرماه به روز جوانان آمادگي دفاعي سربازان و اقتصاد مقاومتي اختصاص يافته است.

وي دوشنبه سوم مهرماه را روز زنان ارزشهاي اسلامي و پايداري اسلامي ناميد و افزود: توجه به نقش زنان در پيروزي انقلاب و 8 سال دفاع مقدس محور اصلي اين روز است. همچنين سه شنبه 4 مهرماه به نام وحدت استکبار ستيزي و بيداري اسلامي اعلام شده که با توجه به حرکت بيداري اسلامي در منطقه که شاهد آن بوديم در اين روز به بحث بيداري و دفاع مقدس پرداخته خواهد شد زيرا تحليل ما اين است که قطعاً حرکت هاي اسلامي منطقه و آفريقا ناشي از ايستادگي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي ايران بوده است.

سردار حق طلب چهارشنبه 5 مهرماه را با توجه به سالگرد عمليات شکست حصر آبادان روز رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در اين روز از فرماندهان به خصوص فرماندهان شهيد دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

وي پنجشنبه آخرين روز هفته دفاع مقدس را روز شهادت کرامت و عزت ناميد و اظهار داشت: در اين روز ضمن تجليل از همه شهدا و ايثارگران دفاع مقدس غبارروبي مزار نوراني شهدا از برنامه هاي مورد تصميم است.

دبير ستاد بزرگداشت سي و دومين سال هفته دفاع مقدس در ادامه از محوري ترين برنامه هاي ايام هفته دفاع مقدس بازسازي عمليات هاي مهم 8 سال جنگ تحميلي و نمايش آن عنوان کرد و گفت: سالهاي گذشته بيشتر اطلاعات از طريق فيلم، عکس و نمايش تجهيزات نظامي در کنار نقشه هاي جنگ به مردم انتقال داده مي شد اما از دو سال گذشته تا امروز در سي و يک استان کشور به ابتکار سپاه و بسيج در هفته دفاع مقدس هر کدام از سپاه هاي استاني و نيروهاي بسيج يک عمليات مهم را بازسازي مي کنند.

وي آمار بازديدکنندگان را 20 تا 25 هزار نفر در طول اين دو سال از عمليات بازسازي شده دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران مهمان ويژه اين نمايشگاه خواهند بود.

رييس سازمان حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس بسيج و سپاه با بيان اين نکته که عملياتي بازسازي مي شود که نام آنها بيشتر براي مردم آشناست اضافه کرد: عمليات بيت المقدس، فتح المبين، کربلاي 4، کربلاي 5، محرم، والفجر 10 و عملياتي هاي معروف ديگر از جمله اين نمايشها خواهند بود.

وي ادامه داد: در برخي استانها نقش بعضي از اقشار برجسته شده است مانند نقش پزشکان، مهندسان، تخريبچيان، ... در عمليات دفاع مقدس.

سردار حق طلب با اظهار اين مطلب که در کنار اين برنامه ها نمايشگاههاي مختلف تجهيزات نظامي از تجهيزات ساده ابتداي جنگ تا سير تحول صنعت دفاعي کشور به نمايش گذاشته مي شود خاطرنشان کرد: شب هاي شعر، خاطره، همايش هايي با حضور رزمندگان، آزادگان و ايثارگران از ديگر برنامه هاي جانبي دفاع مقدس است.

وي همچنين از برگزاري جشنواره فيلم مقاومت در کرمان خبر داد و افزود: مشابه زمان اعزام نيروهاي رزمنده به جبهه در ايام دفاع مقدس در برخي از کشورها راهپيمايي برگزار مي شود و علاوه بر اين در روز افتتاحيه در سراسر کشور رژه خواهيم داشت که اوج آن در تهران جوار حرم مطهر امام خميني (ره) خواهد بود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس